روغن خشخاش اصل

روغن خشخاش برای درد مفاصل

روغن خشخاش اصل چیست🤔؟

روغن خشخاش از دانه های گیاه خشخاش، Papaver somniferum به دست می آید.

گیاه خشخاش هزاران سال است که توسط انسان ها کشت می شود و برای مصارف مختلف استفاده می شود.

روغن خشــخاش اصل سرشار از کلسیم، آهن، مس و مواد معدنی است.

حدود ۵۱ درصد از سطح مورد استفاده برای کشت خشخاش در جهان در ترکیه است و ترکیه حدود ۳۵ درصد از تولید خشخاش جهان را تشکیل می دهد.

گل های خشخاش بومی مدیترانه شرقی هستند، به رنگ های مختلف، عمدتاً سفید و زرد هستند.

دانه های گیاه خشخاش می توانند به رنگ های مختلف از جمله سفید، زرد و آبی باشند که به طور متوسط ۴۵ تا ۵۰ درصد روغن در آنها وجود دارد.

از دانه های خشخاش در پخت و پز و غذاهای سنتی در سراسر جهان استفاده می شود. اگرچه روغن دانه خشخاش که با پرس سرد از دانه های خشخاش به دست می آید، بیشتر برای پوست استفاده می شود، اما کاربردهای بالقوه زیادی دارد.

P6Ca6ngcl9l z 0 y 65704e2b032e6b086c8e0471 300x169 - روغن خشخاش برای درد مفاصل

خواص روغن خشخاش

روغن خشخاش  اصل حاوی اسیدهای چرب مفیدی مانند اسید لینولئیک (یک اسید چرب امگا-۶) و اسید آلفا-لینولئیک (یک اسید چرب امگا-۳) است.

همچنین، این روغن حاوی ویتامین‌های A و E نیز می‌باشد که برای سلامتی پوست و موها مفید هستند.

از خواص های بی نظیر آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حاوی اسیدهای چرب مفید: روغن خشخاش حاوی اسیدهای چرب امگا-۶ و امگا-۳ است. این اسیدها یک نقش کلیدی در حفظ سلامت قلب، کاهش التهابات و بهبود عملکرد مغز دارند.
  • غنی از ویتامین‌ها: روغن خشخاش حاوی ویتامین‌های A و E است. ویتامین A برای حفظ سلامت چشم‌ها، پوست و موها مفید است. ویتامین E نیز به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل کرده و سلول‌ها را از آسیب‌های اکسیداتیو محافظت می‌کند.
  • پشتیبانی از سلامت پوست و موها: برای پوست، روغن خشخاش ممکن است به عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی و ضد التهاب عمل کند و به کاهش خارش و التهاب پوست کمک کند. برای موها، می‌تواند باعث تقویت ریشه‌ها و حفظ آنها از خشکی و آسیب شود.
  • حمایت از سلامت استخوان: روغن خشخاش حاوی کلسیم است که یک عنصر مهم برای سلامت استخوان است. مصرف مناسب روغن خشخاش می‌تواند به حفظ استحکام استخوان‌ها و جلوگیری از بروز بیماری‌های مرتبط با استخوان‌ها کمک کند.
  • اثر ضد التهابی: روغن خشخاش ممکن است دارای خواص ضد التهابی باشد و در برخی موارد می‌تواند به کاهش التهابات مرتبط با بیماری‌های مزمن مانند آرتریت و التهابات روده کمک کند.

خواص روغن خشخاش برای دردهای مفاصل

ابن روغن می‌تواند در کاهش دردهای مفاصل و التهابات مرتبط با آنها مفید باشد و دارای خواص ضد التهابی و آرام‌بخش است که می‌تواند به تسکین دردها و بهبود وضعیت مفاصل کمک کند.
مطالعاتی نشان داده‌اند که مصرف روغن خشخاش به صورت خارجی (مانند مالیدن روغن بر روی محل درد) می‌تواند در بهبود علائم دردهای مفصلی مانند آرتریت، التهاب مفاصل و رماتوئید آرتریت مؤثر باشد.
برای آشنایی بیشتر و خرید روغن خشخاش اصل  بر روی خرید روغن خشخاش کلیک کنید.

طریقه ی مصرف روغن خشخاش برای درد مفاصل

برای استفاده از روغن خشخاش اصل به صورت خارجی برای دردهای مفاصل، می‌توانید این روش‌ها را امتحان کنید:
  1. مالیدن روغن: مقداری روغن خشخاش را بر روی دست خود بریزید و با استفاده از انگشتان خود، به آرامی روی ناحیه دردناک مالیده و ماساژ دهید تا روغن به خوبی جذب شود.
  2. کمپرس: می‌توانید یک کمپرس روغن را بر روی ناحیه دردناک قرار دهید. برای این منظور، مقداری روغن خشخاش را بر روی پارچه تمیز بریزید، آن را بر روی ناحیه دردناک قرار داده و با استفاده از باند یا دستمال، کمپرس را محکم کنید.
  3. روغن خشخاش در حمام: می‌توانید این روغن  را به حمام خود اضافه کنید و با استراحت در حمام، ناحیه دردناک را ماساژ دهید.

unnamed file 300x300 - روغن خشخاش برای درد مفاصل

دانه های خشخاش

طبع تخم خشخاش سرد و تر است.

دانه‌های خشخاش همچنین حاوی کلسیم و منیزیم است که فعالیت مغز را کنترل می‌کنند و در رشد نورون تاثیرگذار است. این دانه‌ها همچنین می‌توانند بی‌خوابی را درمان کنند و به بهبود و افزایش هضم کمک می‌کنند.همچنین میزان دفع مدفوع را افزایش داده و از یبوست جلوگیری می‌کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ی خشخاش و خرید گرز آن برای خرید گرز خشخاش کلیک کنید.
دانه‌های خشخاش منابع غنی از فیبر نامحلول هستند که می‌توانند به هضم آسان کمک کنند.

 

پیشنهاد عطاری آنلاین مشکستان

عطاری مشکستان همواره در تلاش بوده است تا ، بهترین و با کیفیت ترین محصولات موجود در بازار ایران و حتی خارج از کشور را در اختیار شما عزیزان قرار دهد .
میزان رضایت مندی و مشتری مداری شعار اصلی مشکستان است .
از این رو این اطمینان را به شما میدهیم که گیاهان دارویی و روغن  کیاهی،قطره وشربتهای کیاهی موجود در مشکستان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است . شما میتوانید با خیالی آسوده این محصول را سفارش دهید.

مشکستان همواره آماده ی پاسخگویی به نظرات و انتقادات و پیشنهادات شما در دیدگاه پایین صفحه می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.