بهتریتن جوانساز برای پوست صورت روغن ویتامین e

بهترین جوانساز برای پوست صورت روغن ویتامین E

حتما تا به حال از خواص  ویتامین E شنیده اید؟ تا چه میزان با خواص روغن ویتامین E آشنا هستید ؟

ویتامین E که بیشتر به نام توکوفرول شناخته می شود، یک ماده مغذی محلول در چربی با خواص آنتی اکسیدانی بسیار قوی است. ویتامین E به تقویت سیستم ایمنی بدن ما کمک می کند و باعث می شود بدن بتواند بهتر بیماری ها را دفع کند. این ویتامین از لخته شدن خون توسط گشاد شدن عروق خونی جلوگیری کرده و خواص بسیاری نیز برای پوست و مو دارد.

اگر تصور می کنید این ویتامین به اندازه کافی از طریق غذا به بدن شما نمی رسد، حتما از مکمل ها حاوی آن استفاده کنید. از آنجا که ویتامین E مزایای بسیار زیاد است ، خواص روغن ویتامین E نیز برای پوست و مو بسیار سرشار است و به همین دلیل به عنوان یک عنصر اصلی در محصولات آرایشی و بهداشتی و شامپو ها مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص روغن ویتامین E برای پوست

  • جلوگیری از پیری و چین و چروک صورت

ویتامین E مملو از آنتی اکسیدان است که تأثیر به سزایی بر گردش خون دارد. به‌همین علت است که افراد پس از استفاده موضعی از روغن ویتامین E متوجه متفاوت شدن استحکام و ساختار پوست خود می‌شوند.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳ ادعا می‌کند که ویتامین E و سایر مواد طبیعی غنی از آنتی اکسیدان به طور کلی به‌عنوان یک داروی درمانی برای به تأخیر انداختن چین و چروک پذیرفته می‌شوند که به این چین و چروک‌ها، پیری ناشی از نور خورشید نیز گفته می‌شود.

  • مرطوب کننده بودن

از دیدگاه محققان یکی دیگر از خواص روغن ویتامین E مرطوب کنندگی و جلوگیری از خشکی پوست است .

با این حال، آن‌ها ارتباطی بین مصرف ویتامین E  و آبرسانی ومرطوب شدن پوست یافت نکرده‌اند. بنابراین، افرادی که مایل به استفاده از ویتامین E به‌عنوان مرطوب کننده پوست هستند، بهتر است از محصولات موضعی دارای این ویتامین استفاده کنند.

  • درمان آفتاب سوختگی و محافظت ازپوست در مقابل اشعه ماوراء بنفش

بخش مبارزه با آسیب‌های پوستی مرتبط به اشعه ماوراء بنفش دانشگاه ایالتی اورگان نقل می‌کند؛ مطالعات بی‌ شماری نشان می‌دهد که ویتامین E این قابلیت را دارد که با آسیب‌های پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید مقابله و درمان کند.

با این حال، اکثر تحقیقات شامل حیوانات یا سلول‌های پوست انسان در یک محیط آزمایشگاهی واقع شده است. این امکان وجود دارد که اضافه کردن ویتامین E به کرم ها و محلول‌های ضد آفتاب می‌تواند فواید بیشتری برای پوست داشته‌ باشد، اما باید توجه داشت که ویتامین E به خودی خود و به تنهایی نمی‌تواند یک ضد آفتاب تأثیر گذار باشد.

  • جلوگیری و درمان ویتامینE  از آفتاب سوختگی پوست

از فواید دیگر ویتامین E برای صورت این است که برای پیشگیری و درمان آفتاب‌سوختگی کاربرد دارد. برخی از مطالعات انجام شده گویای آن است که ویتامین E می‌تواند از پدید آمدن آفتاب سوختگی جلوگیری کند یا اثر آن را به حداقل برساند.

همانطور که چربی موجود در ویتامین‌E  می‌تواند باعث مرطوب شدن و التیام و رفع خشکی و پوسته پوسته شدن صورت شود، ممکن است به تسکین خارش و سوزش ناشی از آفتاب سوختگی نیز کمک کند.

  • خواص ضد التهابی ویتامین E

یکی از خواص روغن ویتامین E ضد التهاب بودن آن است . التهاب، واکنش بدن به آسیب‌ها یا عفونت‌های بدن است و می‌تواند سبب تغییر رنگ، تورم و درد آن موضع بشود. مقدار زیادی  از بیماری‌های پوستی مثل آکنه (جوش) سبب ملتهب شدن پوست می‌شوند.

مطالعه ای در سال ۲۰۲۰ نقل می‌کند که  ۲۶ آزمایش علمی را مورد بررسی قرار داده و این آزمایشات شواهدی را روشن کرده‌اند که مکمل‌های ویتامین E التهاب را در افراد بزرگسال کاهش می‌دهند. هرچند برای تأیید این ادعا، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

اگزما با ویتامین ای copy - بهترین جوانساز برای پوست صورت روغن ویتامین E

  • درمان اگزما از جمله خواص روغن ویتامین E

یکی از شگفت انگیز ترین خواص روغن ویتامین E ممکن است پوسته پوسته شدن،خشکی و خارش ناشی از بیماری اگزمایادرماتیت آتوپیک(بیماری پوستی که باعث ملتهب شدن پوست می‌شود) را کاهش دهد.

مطالعه‌ای بیان می‌کندکه مکمل‌های خوراکی ویتامینEاین توانایی را دارند که باعث بهبود علائم اگزما شوند.

اما با این حال، شواهد و قرائن متقنی مبنی بر درمان اگزما از طریق مصرف روغن ویتامین E  در دسترس نیست.

  • بهبود بیماری ملاسما (اختلال افزایش رنگدانه)

 لکه‌های تیره‌ای که روی پوست ایجاد می‌شود می‌تواند ناشی از رنگدانه (ملانین) بیش از اندازه باشد که توسط هورمون‌ها یا دلایل دیگر به وجود می‌آید. برخی از محققان معتقدند این بیماری که ملاسما نام دارد ، با استفاده از ویتامین E به صورت موضعی قابل درمان می‌باشد.

مطالعات نمایان می‌کند یکی از خواص مهم ویتامین E برای صورت کمک به بهبود بیماری ملاسما است. با استفاده از روغن موضعی ویتامین E، این اختلال تا حد زیادی ​​تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. موثرترین راه برای استفاده از ویتامین E برای درمان این اختلال، ترکیب کردن ویتامینE با ویتامین C است.

سخن پایانی

با خواندن این مقاله حتما اطلاعات مفیدی از خواص روغن ویتامین E کسب کرده اید. پوست یکی از مهمترین و مؤثر ترین عوامل در زیبایی افراد به شمار می‌رود. برای اینکه داشتن یک پوست زیبا و شفاف را تجربه کنید علاوه بر تغذیه مناسب باید تکنیک های خاصی مثل بخور، ماساژ یا استفاده از ماسک های مختلف که به جوانسازی پوست کمک می‌کنند را به کار بگیرید.

ویتامین E که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است، در زیبایی پوست تأثیر بسیار زیادی دارد. استفاده از این ویتامین می‌تواند به صورت خوراکی و یا به صورت موضعی باشد. در به کارگیری ویتامین E برای پوست صورت دقت های لازم را داشته باشید چراکه اگر به این ویتامین حساسیت داشته باشید ممکن است برای شما مشکل ساز باشد.

با این حال برخی روش های طبیعی هستند که هم مقرون به صرفه و هم تأثیر گذاری بالا در حفظ زیبایی دارند. به شما توصیه می‌شود ویتامین‌ E را حتما مورد استفاده قرار دهید.

پیشنهاد مشکستان

عطاری مشکستان همواره در تلاش بوده است تا ، بهترین و با کیفیت ترین محصولات موجود در بازار ایران و حتی خارج از کشور را در اختیار شما عزیزان قرار دهد .

میزان رضایت مندی و مشتری مداری شعاراصلی مشکستان است .

از این رو این اطمینان را به شما میدهیم که تمام محصولات موجود در مشکستان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است . شما میتوانید با خیالی آسوده روغن های گیاهی مورد نظر را سفارش دهید.

شما می توانید با تماس گرفتن و یا پیام دادن به عطاری مشکستان از مشاوره رایگان و مطمئن بهرمند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.