دمنوش های گیاهی خنک کننده و کاهنده دمای بدن

دمنوش های گیاهی خنک کننده و کاهنده دمای بدن

گیاهان دارویی با طبع خنک

گرمای تابستان گاهی اوقات حسابی آزاردهنده می‌شوند. در این روزها خنک نگه داشتن بدن و خانه کار چندان آسانی نیست. اما در طب سنتی راه‌های خاصی برای کاهش دادن دمای بدن در تابستان وجود دارد.

برای راحت‌تر سپری کردن روزهای تابستان، نه تنها باید مواد غذایی و گیاهان دارویی طبع خنک مناسب این فصل را مصرف کنید، بلکه باید راه‌ حلی برای خنک کردن محل کار یا زندگی خود نیز پیدا کنید. شما قطعا نمی‌توانید به راحتی با گرما مقابله کنید، مگر این‌که خانه و محل اقامت تان نیز خنک باشد.

در فصل گرم تابستان مخصوصا در طول روز همه ما به دنبال کاهش دمای بدن خود برای هر چه راحت تر سپری کردن یک روز پر کار و طاقت فرسا هستیم.

خیلی از ما برای فرار از گرما به خوردن بستنی و نوشیدن آب خنک پناه می‌بریم، اما این روش‌ها می‌توانند به صورت موقتی باشند و دمای بدن شما را نتوانند برای زمان قابل قبولی پایین نگه دارند .

پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید به طور محسوسی دما بدن خود را کاهش دهید و دمای بدنتان را برای تمام طول روز پایین نگهدارید از دمنوش های گیاهی خنک کننده و کاهنده دمای بدن استفاده کنید.

شاید تا به حال گیاهان دارویی طبع خنک را به عنوان گزینه‌ای برای پایین آوردن دمای بدنتان در طول روز در نظر نگرفته باشید، اما گیاهان زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا اثرات گرما را از بین ببرید.

در ادامه عطاری مشکستان قصد دارد ،برخی از این دمنوش های گیاهی خنک کننده را که به راحتی نیز در دسترس شما قرار خواهد گرفت و می توانید از همین عطاری تهیه کنید را معرفی کند .

آشنایی با گیاهان دارویی طبع خنک

دمنوش‌های گیاهی می‌توانند به طور طبیعی به خنک کردن بدن و کاهش دمای آن کمک کنند. در طب سنتی گیاهان دارویی در سه طبع گرم ، سرد و خنثی طبقه بندی میشوند ، با توجه به این دسته بندی طبیعی است که برای کاهش دمای بدن باید از گیاهان دارویی طبع خنک و سرد استفاده کنید

طعم و مزه گیاهان یا غذاها تعیین می‌کند که قرار است چه عملکردی در بدن شما داشته باشند. به عنوان مثال، طعم‌های شیرین، تلخ و گس همه دارای خنک کننده هستند. در مقابل، طعم‌های شور، ترش و تند و تیز طبع گرم دارند و دمای بدن را افزایش می‌دهند

برخی از گیاهان خاص دارای طبع خنک و سرد هستند که می‌توانند در تنظیم دمای بدن مفید باشند. 

برخی از گیاهان دارویی طبع خنک که در کاهش دمای بدن موثر هستند، عبارتند از:

cup of tisane tea on side with peppermint leaf 1 copy 1 - دمنوش های گیاهی خنک کننده و کاهنده دمای بدن
گیاهان دارویی طبع خنک

 

دمنوش نعناع خنک کننده و آرامش‌بخش است و می‌تواند در کاهش دمای بدن بهترین به بازتاب دهنده برخی از مواد شیمیایی است.

گیاه بابونه خواص ضد التهاب و آرامش‌بخشی دارد و ممکن است به تسکین علائم گرمای بدن کمک کند.

چای سبز با خواص ضد التهابی و آرامش‌بخش خود می‌تواند به خنک کردن دمای بدن کمک کند.

دمنوش مرزنجوش دارای خواص ضد التهابی و خنک کننده است و ممکن است در کاهش دمای بدن مفید باشد.

  • اسطوخودوس :

گیاه اسطوخودوس نیز دارای طبع خنک میباشد و مصرف این گیاه میتواند علاوه بر کاهش دمای بدن به کاهش اضطراب ، افسردگی و سر درد های مزمن نیز کمک کند .

  • علف لیمو :

علف لیمو یکی دیگر از گیاهان دارویی طبع خنک میباشد . مطالعاتی در مورد این گیاه نیز نشان داده که این گیاه اثرات مفیدی در تسکین التهابات پوستی دارد.

  • سنبل الطیب :

گیاه سنبل الطیب در طب سنتی درای طبع خنک است و  برای آرامش عصبی، تسکین درد روماتیسمی و کاهش فشار خون بالا استفاده می‌شود. 

  • رازیانه:

دمنوش رازیانه خواص خنک کننده دارد و ممکن است دمای بدن را کاهش دهد.

دمنوش گل گاوزبان ممکن است دمای بدن را کاهش دهد و خنکی را القا کند.

  • گشنیز: 

گشنیز گیاهی با طبع خنک است .گشنیز دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی و ضد التهابی است. همچنین مصرف این گیاه تاثیر مثبتی بر کنترل قند خون دارد .

  • چای ترش :

درختان هیبیسکاس یا چای ترش گل‌های زینتی و زیبایی دارند که می‌توان از جوشانده آن‌ ها علاوه بر کاهش دمای بدن برای درمان برخی امراض از قبیل مشکلات قلبی عروقی ، مقاومت به انسولین و کاهش استرس استفاده کرد.

  • شوید :

از شوید معمولا برای پخت و پز استفاده میشود . گیاه شوید دارای طبع سرد و خنک است . در طب سنتی به عنوان گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد سرطان شناخته می‌شود. علاوه بر این، شوید می‌تواند برای تسکین ناراحتی معده و دیابت مفید باشد.

 

وقتی هوا گرم است، می‌توانید برای کاهش دمای بدنتان از گیاهان کمک بگیرید. فرقی نمی‌کند به صورت دمنوش مصرف شوند یا برای تهیه انواع سالاد، سس و نوشیدنی مورد استفاده قرار بگیرند، این گیاهان داروئی پرکاربرد می‌توانند به کاهش درجه حرارت داخلی بدن و ذهن شما کمک کنند و در عین حال فواید متعددی برای سلامتی شما به همراه داشته باشند.

پیشنهاد مشکستان

عطاری مشکستان همواره در تلاش بوده است تا ، بهترین و با کیفیت ترین محصولات موجود در بازار ایران و حتی خارج از کشور را در اختیار شما عزیزان قرار دهد .

میزان رضایت مندی و مشتری مداری شعار اصلی مشکستان است .

از این رو این اطمینان را به شما میدهیم که گیاهان دارویی موجود در مشکستان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است . شما میتوانید با خیالی آسوده این محصولات را سفارش دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.