راهکار های تقویت حافظه برای درس خواندن از منظر طب سنتی

راهکار های تقویت حافظه برای درس خواندن از منظر طب سنتی

داشتن حافظه خوب برای همه یک نعمت است به خصوص برای کسانی که با درس و علوم دانشگاهی سر و کار دارند . به همبن دلیل میخواهیم راهکار هایی برای تقویت حافظه با گیاهان دارویی به شما نشان دهیم . حتی اگر دانشجو یا دانش آموز هم نباشید بالاخره گذر عمر ما را محتاج داشتن یک حافظه خوب میکند .

در طول عمر خود روزی ناچار می شوید مطالبی را حفظ کنید و بعدا به آن رجوع کنید . یا لازم باشد خیلی زود خود را برای یک امتحان مثل آیین نامه رانندگی ، ازمون استخدامی و … آماده کنید . اما وقت کافی نداشت باشید و نیازمند داشتن یک حافظه طلابی باشید تا با یک بار خواندن همه چیز را به ذهن بسپارید .

نقش تغذیه سالم و گیاهان دارویی گرم در تقویت حافظه

همه ما شاید کم و بیش از تاثیر تغذیه بر قدرت حافظه شنیده اما شاید کمتر کسی به آن اهمیت داده باشد .تا زمانی که احساس نکنیم حافظه ما رو به ضعیف شدن است به سمت تقویت و حفاظت از ذهن و مغزمان نخواهیم رفت .

نبود تغذیه سالم و مناسب ، یک دلیل مهم و غیر قابل انکار در کاهش کیفیت عملکرد مغز و حافظه انسان است . داشتن تغذیه سالم یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار در داشتن حافظه ای بلند مدت و ذهنی قوی است .

بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان کنکوری برای این که به ذهن خود مطالب بیشتری را بسپارند و از به ذهن سپردن مطالب مطمئن شوند به دنبال راه حل های فوری و غلطی مانند مصرف قرص های شیمیایی اعتیاد آور که موقتا ذهن و حافظه را تقویت میکنند .

چرا که اکثر ما تاکنون کمتر به طب سنتی اعتماد کرده ایم و از آن بهر برده ایم . شاید استفاده از توصیه‌های طب سنتی ایرانی به مراتب بهتر از داروهای شیمیایی تجویز شده باشد،

 

اگر احساس میکنید قدرت ذهنتان کاهش یافته و مطالب را خیلی زود فراموش میکنید و تمایل دارید که با کمک طب سنتی، حافظه و ذهن خود را تقویت کنید. پیشنهاد میکنیم در ادامه با ما همراه باشید.

 

داروهای گیاهی برای افزایش تمرکز و تقویت حافظه

گیاهانی که حافظه را تقویت می کنند اغلب به خاطر طبع گرمی که دارند علاوه بر تقویت حافظه برای کاهش استرس و اضطراب در کارهای روزانه نیز بسیار مفید میباشند .این گیاهان محرک خوبی برای سلول‌های مغزی بوده است . به‌طورکلی برای افزایش تمرکز، کند بودن ذهن، عملکرد ضعیف مغز، عصبانیت زودهنگام بسیار مفید هستند.

گیاهان دارویی برای ذهن و مغز ، با رساندن مواد معدنی مغذی به مغز بهترین جایگزین برای استفاده از درمان های شیمیایی هستند. برخی از این این مواد معدنی مغذی برای مغز عبارتند از :
قند طبیعی ، پتاسیم ، فسفر، منیزیم، سدیم و آهن است .

171357703 56a792f23df78cf772974690 1024x681 - راهکار های تقویت حافظه برای درس خواندن از منظر طب سنتی

گیاهان و مواد غذایی برای تقویت حافظه

تقویت حافظه با گیاهان دارویی قدرت تمرکز و استدلال را افزایش میدهد . محاسبات ما را بهتر میکند و درس خواندن به هر سه این ها نیاز دارد.

خوارکی ها و مواد غذایی مغذی مانند بادام درختی، انجیر و گردو، نخود‌چی کشمش و فالوده سیب در عین حال که به تقویت مغز و افزایش توان ذهنی کمک  میکنند . اگر به عنوان میان وعده صرف شوند میتوانند به کاهش وزن و تناسب اندازم نیز کمک بکنند .

چرا که  بار اضافی برای دستگاه گوارشی ندارند و با رساندن مواد غذایی و قند کافی به مغز باعث میشود شما دیرتز احساس گرسنگی کنید .

برعکس زمانی که معده شما پر است و گردش خون در ناحیه شکم بالا میرود،با رسیدن مواد مغزی به مغز باتوجه به پر نبودن معده گردش خون به سمت مغز جریان میابد و عملکر مغز را بهتر میکند .

خوردنی‌های دیگری که برای حافظه‌تان خوب است: آووکادو، شکلات تلخ، ذغال اخته، تخم مرغ، انواع سبزی ها، کرفس، کلم بروکلی، گردو، زردچوبه، گوجه فرنگی، غلات، رزماری، پیاز، چغندر و…
اما برخی از گیاهان دارویی و داروهای گیاهی که طب سنتی برای تقویت حافظه توصیه می‌کند:

گیاهان دارویی برای تقویت حافظه

مصطکی یونانی اصل :

طبع مصطکی گرم و خشک است . مصطکی در درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد.
این بیماری ها شامل شامل کاهش فشارخون , رفلاکس معده , زخم معده , کاهش کلسترول، رفع پلاک های دندانی و مهم ترین آن تقویت حافظه همراه کندر است .
خوردن صمغ مصطکی با مقداری کندر به صورت یک روز در میان کمی صبح بعد از صبحانه و شب قبل از خواب در تقویت حافظه بسیار موثر است.

کندر خوراکی :

کندر یکی از معروف‌ترین گیاهان دارویی است که توسط همه اطبا طب سنتی برای تقویت مغز و افزایش حافظه تجویز میشود . در احادیث و روایات خواصی برای تقویت ذهن توسط این گیاه دارویی نیز آمده است و در طب اسلامی نیز جایگاه ویژه ای دارد .

مصرف کندر با عسل میتواند خوردن آن را ساده تر کند . اما به تنهایی هم قابل مصرف است . اگر دو هفته هر روز ناشتا به اندازه ۳ گرم کندر خیس کرده به همراه عسل یا کندر خالی بخورید برای رفع فراموشی بسیار نافع است.

مویز :

خوردن و جویدن مویز نیز برای تقویت ذهن بسیار مفید است . اگر فراموشی زودرس دارید و بلافاصله پس از تصمیم گیری دچار فراموشی میشوید یا سخنتان را فراموش می کنید در نسخ اسلامی ا به خوردن ۲۱ دانه مویز ناشتا سفارش شده است.

مویز در گذشته نیز برای کودکان و نوجونان برای تقویت ذهنشان سفارش میشد و خواص آن برای مغز اثبات شده است .

اسطوخودوس شامی :

استفاده از اسطوخودوس یکی از راهکار های تقویت حافظه با گیاهان دارویی میباشد . برای تقویت ذهن میتوانید مقداری از گل خشک شده اسطوخودوس را به همراه کمی کندر بسابید و پودر کنید .

سپس با عسل ترکیب کنید . اگر این ترکیب فوق العاده را هر صبح میل کنید با پاکسازی مغز شما رعشه ، صرع، مالیخولیا، سستی و تشنج را نیز رفع میکند .

ریشه ایرسا یا زنبق :

ریشه ایرسا یا همان زنبق حافظه را افزایش میدهد و بلغم را از بین میبرد. مصرف جوشانده ریشه زنبق نشاط آور است که هم مغز را پاک سازی و حافظه را تقویت میکند و هم در درمان رعشه بدن ، سستی عضلات ، آسم و تنگی نفس کار آمد است .

اگر به منظور تقویت حافظه با گیاهان دارویی از ریشه تازه این گیاه استفاده کنید و ۵۰ گرم از آن را در آب به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید نتیجه بهتری از آن میگیرید.

آمله مقشر :

آمله طبع سرد و خشکی دارد و از آنجایی که رطوبات زاید را بر طرف میکند ، مانع صعود بخارات به مغـز میشود و از مغز در مقابل آن ها حفاظت میکند . گیاه آمله نه تنها برای تقویت حافظه و مراقبت از مغز مفید است بلکه برای مالیخولیا نیز تجویز می‌شود.

بهتر است اگر سرد مزاج هستید آمله را تنها میل نکنید . آن را گیاهان دارویی با خواص مشترک اما با طبع گرم همچون عسل، دارچین یا مصطکی ترکیب و میل کنید.

هلیله کابلی :

هلیله کابلی نیز برای تقویت حافظه و حواس توصیه می‌شود .این گیاه دارویی برای تقویت حافظه را بهتر است دم کنید یا بخیسانید و مصرف کنید . در هنگام دم کردن هلیله مراقب باشید که هلیله زیاد خرد و پودر نشده باشد و نیمکوب باشد. همچنین هلیله نباید زیاد جوش بخورد که خواصش را از دست ندهد.

 

تقویت حافظه در طب سنتی با سعد کوفی

افراد زیادی در جامعه به خاطر فشار های روانی بسیاری که در زندگی خود تحمل میکنند به کند ذهنی دچار میشوند.

این موضوع مشکلات روحی و آسیب‌های روانی شدیدتری برایشان به دنبال خواهد داشت . اکثراً در بین انواع متعدد نسخه های دارو هایی شیمیایی برای مغز سردرگم میشوند .

درحالی‌ که طب سنتی بهترین راه‌ حل ها را با کمترین عوارض برای تقویت حافظه با گیاهان دارویی ویژه افرادی با طبع ها و مزاج های مختلف توصیه می‌کند که تأثیر بسیار بالایی درروند کاهش کندذهنی و فراموشی زودرس دارند.

اگر شما نیز دچار کند ذهنی شده اید و به دنبال داروی گیاهی پاکسازی مغز هستید سعد کوفی را به شما پیشنهاد میکنیم.

اگر به مدت دو ماه  هر روز صبح بعد از صرف صبحانه و طبق نظر پزشک طب سنتی مقداری سعد کوفی را پودر کنید . آن را به همره مویز و یا عسل با کمی پودر زعفران میل کنید . بعد از گذشت یک دوره مصرف شما اثرات این محلول را به طور محسوسی متوجه خواهید شد.

پیشنهاد مشکستان

عطاری مشکستان همواره در تلاش بوده است تا ، بهترین و با کیفیت ترین محصولات موجود در بازار ایران و حتی خارج از کشور را در اختیار شما عزیزان قرار دهد .

میزان رضایت مندی و مشتری مداری شعار اصلی مشکستان است .

از این رو این اطمینان را به شما میدهیم که گیاهان دارویی موجود در مشکستان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است . شما میتوانید با خیالی آسوده این محصولات را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.