نعناع فللفلی

نعناع فلفلی چیست؟

نعناع فلفلی:

نعناع فلفلی یک گیاه دارویی با خواص بسیار مفید برای سلامتی است که از خانواده گل سرخ می‌باشد. این گیاه از مناطق گرم و معتدل جهان شناخته شده و در ایران نیز به وفور یافت می‌شود.

نعنا فلفلی دارای موارد زیادی است که می‌تواند برای بهبود سلامتی انسان مفید باشد. از جمله خواص این گیاه می‌توان به اثر ضد التهابی، ضدباکتریایی، ضدویروسی، ضدقارچی، ضدآلرژیک، ضدسرطانی و تقویت کننده سیستم ایمنی اشاره کرد.

طرز تهیه نعنا فلفلی

برای تهیه نعنا فلفلی می‌توانید از برگ‌های تازه یا خشک آن استفاده کنید. این گیاه معمولاً به عنوان چای، اسانس، روغن اسانس، عصاره و پودر  و همچنین عرقیات مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از روش‌های معمول تهیه نعنا فلفلی، استفاده از برگ‌های تازه آن برای تهیه چای می‌باشد.

برگ‌های تازه نعنا فلفلی را بشویید و سپس با آب جوش مواد نعنا فلفلی را بریزید و بگذارید تا حداقل ۱۰ دقیقه بجوشد سپس میل بفرمایید.

 

20240221 005655 1454447837 300x178 - نعناع فلفلی چیست؟

 نعناء فلفلی در طب سنتی 

در طب سنتی، نعنا فلفلی به عنوان یک گیاه دارویی با خواص بسیار مفید شناخته شده است. این گیاه دارای خواص ضد التهابی، ضدباکتریایی، ضدویروسی، ضدقارچی، ضدآلرژیک و تقویت کننده سیستم ایمنی می‌باشد که به عنوان درمان‌های طبیعی برای برخی از بیماری‌ها و مشکلات سلامتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در طب سنتی، نعنا فلفلی برای درمان علائم سرماخوردگی، مشکلات گوارشی، التهاب‌های مختلف، آلرژی‌ها، درد عضلانی و استخوانی، مشکلات تنفسی و حتی برخی بیماری‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین، این گیاه به عنوان یک ضد اسپاسماتیک و ضد انعقادی نیز شناخته شده است. استفاده از نعنا فلفلی در طب سنتی به دلیل خواص ضدباکتریایی و ضد التهابی آن، می‌تواند به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری‌ها کمک کند.

خواص نعنا فلفلی

برگ‌های نعنا فلفلی دارای ترکیبات فنولیک، اسانس‌ها، ویتامین C و کلسیم هستند که خواص ضدباکتریایی، ضدویروسی، ضدآلرژیک و ضد قارچی دارند.
این گیاه دارای خواص ضد التهابی، ضد سرطانی، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و مسکن است.
نعنا فلفلی همچنین به عنوان یک ضد سرفه و ضد عفونی کننده نیز استفاده می‌شود.

عرق نعناع فلفلی

نعنا یکی از بهترین مصلحات برای رفع سردی مزاج خوراکی ها میباشد.به همین منظور میتوان نعنا خشک شده را به ماست،سالاد و … اضافه کرده و یا میتوانید برای راحتی و اثزبخشی بهتر از عرق این گیاه استفاده کنید.

عرق این گیاه معطر می‌توان برای بادشکن، تقویت معده، مولد خون، درمان سردرد، تسکین دهنده میگرن و سردردهای ناشی از سردی استفاده کرد. همان‌طور که گفته شد این نوشیدنی به دلیل شل کردن عضلات معده و مری باعث کاهش درد معده شده و می‌توان از آن به‌عنوان بادشکن استفاده کرد. بنابراین برای افرادی که مشکل هضم غذا دارند، بسیار مناسب خواهد بود.

مصرف عرق نعناع فلفلی

توجه داشته باشید که برای نتیجه بهتر، لازم است بعد از خرید عرق نعنا،آن را همراه با آب و بعد از غذا میل کرده و در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. مصرف بی رویه آن میتواند باعث بالا رفتن فشار خون،یبوست و بروز برخی ناراحتی‌های گوارشی شود.

برای آشنایی بیشتر و خرید این عرق گیاهی بر روی خرید عرق نعناع فلفلی کلیک کنید.

نعنا فلفلی را از کجا تهیه کنیم؟

نعنا فلفلی معمولاً در فروشگاه‌های بهداشتی و فروشگاه‌های عطاری‌ها قابل تهیه است. همچنین می‌توانید این گیاه را از فروشگاه‌های آنلاین نیز خریداری کنید. در هر صورت، اطمینان حاصل کنید که نعنا فلفلی که تهیه می‌کنید از منابع معتبر و طبیعی باشد تا از خواص و کیفیت آن بهره‌مند شوید. عرق نعنا موجود در عطاری آنلاین مشکستان کاملا خالص و اصل بوده و حاوی مقدار زیادی روغن نعنا می باشد به همین دلیل رنگ آن کدر است.

پیشنهاد عطاری آنلاین مشکستان

عطاری مشکستان همواره در تلاش بوده است تا ، بهترین و با کیفیت ترین محصولات موجود در بازار ایران و حتی خارج از کشور را در اختیار شما عزیزان قرار دهد .
میزان رضایت مندی و مشتری مداری شعار اصلی مشکستان است .
از این رو این اطمینان را به شما میدهیم که عرقیجات و گیاهان دارویی موجود در مشکستان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است . شما میتوانید با خیالی آسوده برای مشاهده انواع و خرید گلاب و عرقیات بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.