سرد بودن رحم

چقدر طول میکشه رحم سرد گرم بشه؟

سردی رحم یا سرد بودن چیست؟

سردی رحم یک وضعیت پزشکی است که به کاهش دمای داخلی رحم یا تخمدان ها و لوله های فالوپیوی مربوط می‌شود. به طور عمومی، دمای رحم در طول دوره بین ۳۶ و ۳۷ درجه سانتیگراد تغییر می‌کند.

در صورتی که دمای رحم به طور مداوم پایین‌تر از ۳۶ درجه، در طول بیش از سه روز باشد، می‌توان از سردی رحم صحبت کرد.

دلایل سردی رحم:

مهمترین علت سردی رحم، علل مرتبط با عوامل داخلی بدن می‌باشد ،که می‌تواند به دلیل عوامل هورمونی، التهابی، عفونی، پیری تخمدان‌ها و مجرای پروگسترون‌های طبیعی رخ دهد.

برخی از عوامل خارجی شامل آزمایش‌های بی‌رویه، عوارض جراحی، داروهای مصرف شده برای درمان بیماری‌های مزمن و شیمی درمانی نیز ممکن است باعث سردی رحم شوند.

عوامل روحی و روانی نیز می‌تواند نقشی در عملکرد مناسب رحم و تخمدان‌ها ایفا کند و باعث ایجاد سردی رحم شوند.

علائم سردی رحم:

در صورتی که با سردی رحم مواجه هستید، نشانه های زیر می‌تواند ظاهر شود:

۱٫ دوره‌ی قاعدگی نامنظم یا قاعدگی دردناک همراه با اسهال

Image2 2 300x182 - چقدر طول میکشه رحم سرد گرم بشه؟

۲٫ کاهش تعداد تخمک‌های پر شده در تخمدان‌ها

۳٫ کاهش درصد لوله های فالوپی اوپن (باز)

۴٫ابتلا به قارچ در ناحیه واژن و رحم

۵٫ کاهش حجم رحم

۶٫ بی تمایلی به رابطه ی جنسی

۷٫سرد شدن دست‌ها و پاها و داشتن زانوی سرد و ضعیف

۸٫ درد به هنگام مقاربت

عوارض سردی رحم:

۱. نازایی: یکی از اصلی‌ترین عوارض سرد بودن رحم، نازایی است. سردی رحم می‌تواند به علت خوارک تخمدان‌ها و رفتار نامتعادل هورمونی باعث مشکل در ترشح ویژه‌های لازم برای تغذیه و پذیرش جنین شود.

۲.  عدم توانایی در حاملگی و نگهداری بارداری: سردی رحم ممکن است منجر به عدم توانایی رحم در نگهداری جنین شود. این ممکن است باعث سقط تکراری یا عدم موفقیت در درمان ناباروری شود.

۳.  قاعدگی نامنظم: سرد بودن رحم می‌تواند باعث عدم توانمندی ر در ترشح هورمون‌ها و عدم تعادل هورمونی شود که به نتیجه، قاعدگی نامنظم یا عدم دوره قاعدگی منظم منجر می‌شود.

۴.  درد شدید در دوران قاعدگی: رحم سرد می‌تواند باعث درد شدید در زمان قاعدگی شود. این ممکن است به علت عدم تعادل هورمونی و تغییرات در جریان خون رحم باشد.

۵.  عدم توانایی در آماده‌سازی رحم برای تخمک‌گذاری: در صورت سرد بودن رحم، ترشحات از آن ممکن است به خاطر تغییرات در ترشح هورمون‌ها با کیفیت ناصحیح یا ناکافی باشد. این ممکن است باعث مشکل در آماده‌سازی رحم برای تخمک‌گذاری و رشد جنین شود.

چگونه رحم سرد را درمان کنیم؟

برای گرم کردن رحم سرد میتوان از گیاهان دارویی و مواد غذایی  ویژه ی استفاده کرد که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

  • رازیانه:
 طبع گرم و خشک  داردو  سرشار از هورمون استروژن است  و بسیار قاعده آور بوده و در درمان و بهبود تنبلی تخمدان تاثیر بسزایی دارد.
  • گیاه پنج انگشت:

گیاه پنج انگشت را گیاه زنان می نامند. زیرا در پیشگیری از اختلالات قاعدگی، پریود دردناک، قطع غیر طبیعی پریود، اختلال در زمان و مقدار خونریزی، نارسایی زودرس تخمدان و عوارض حین یائسگی موثر می باشد.

  • کپسول گیاهی اثلق :

امروزه از عصاره‌های این گیاه برای درمان سندرم پیش از قاعدگی ، خونریزی‌های غیرطبیعی رحم،‌ درد پستان ، و هیپرپرولاکتینمی خفیف استفاده می‌شود.

برای آشنایی بیشتر و خرید این محصول بر روی خرید کپسول گیاهی اثلق کلیک کنید.326 1 300x225 - چقدر طول میکشه رحم سرد گرم بشه؟

  • بومادران:

بومادران موجب آرام شدن ماهیچه‌های رحم شده و این گیاه می‌تواند رحم را برای شروع قاعدگی تحریک کند، اما جریان سنگین قاعدگی را محدود می‌کند و موجب تسکین درد‌های قاعدگی می‌شود.

  • شیاف عسل واژینال:

یک درمان‌های غیرشیمیایی با خاصیت ضد قارچی است که به‌نظر می‌رسد قدرت حفظ فلور طبیعی واژن را داشته باشد.

و همچنین برای گرم نمودنرحم سرد میتوان از دارچین، زنجبیل، زردچوبه ، و غذاهای گرم مانند گوشت گوسفندی و شتر و بوقلمون استفاده کرد.

برای گرم نگه داشتن رحم چه باید کرد:

  1. ماساژ زیر شکم با روغن بادام
  2. بستن کمربند پشم گوسفند
  3. ماساژ  زیر شکم با روغن گردو
  4. ماساژ زیر شکم با روغن سیاه دانه

برای آشنایی بیشتر با معجزه روغن سیاه دانه در گرم نگه داشتن رحم و خرید این محصول بر روی خرید روغن سیاه دانه کلیک کنید.

چه زمان رحم گرم شده است؟

مدت زمانی که طول می کشد تا یک رحم سرد گرم شود به علت اصلی آن بستگی دارد.در برخی موارد با یک تغییر کوچک در سبک زندگی وتغذیه ممکن است رحم گرم شود و همچنین استفاده ی یک دوره ی کامل از گیاهان دارویی گفته شده، تاثیر بسزایی در سرعت گرم شدن رحم می گذارد.

 

پیشنهاد عطاری آنلاین مشکستان

عطاری مشکستان همواره در تلاش بوده است تا ، بهترین و با کیفیت ترین محصولات موجود در بازار ایران و حتی خارج از کشور را در اختیار شما عزیزان قرار دهد .
میزان رضایت مندی و مشتری مداری شعار اصلی مشکستان است .
از این رو این اطمینان را به شما میدهیم که روغن ها و قطره های گیاهی و   گیاهان دارویی و موجود در مشکستان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است . شما میتوانید با خیالی آسوده این محصول را سفارش دهید.

مشکستان همواره آماده ی پاسخگویی به نظرات و انتقادات و پیشنهادات شما در دیدگاه پایین صفحه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.